In u 1961, una buttiglia di Steinwein di u 1540 hè stata aperta in Londra.
Sicondu Hugh Johnson, u famosu scrittore di vinu è autore di The Story of Wine, sta buttiglia di vinu dopu più di 400 anni hè sempre in bonu statu, cù un gustu piacevule è vitalità.
Stu vinu hè di a regione di Franken in Germania, unu di i vigneti i più famosi di Stein, è u 1540 hè ancu una vendemmia legendaria. Si dice chì quellu annu u Renu era cusì caldu chì a ghjente pudia marchjà nantu à u fiume, è u vinu era più prezzu chè l'acqua. L'uva quellu annu era assai dolce, forse questa hè a chance di sta buttiglia di vinu Franken per più di 400 anni.
Franken si trova in u nordu di a Baviera, in Germania, chì si trova in u core di a Germania nantu à a carta. À propositu di u centru, ùn si pò micca impedisce di pensà à u "centru viniculu francese" - Sancerre è Pouilly in a regione cintrali di a Loira. In listessu modu, a Franconia hà un clima cuntinentale, cù estate calde, inverni freddi, ghjacciu in primavera è principiu di vaghjimu in auturnu. U fiume Main si snoda per tutta l'appellazione cù viste magnifiche. Cum'è u restu di a Germania, i vigneti di a Franconia sò distribuiti per u più longu à u fiume, ma a differenza hè chì a varietà emblematica quì hè u Silvaner piuttostu chè u Riesling.
Inoltre, u terrenu di Muschelkalk in è intornu à a storica vigna Stein hè abbastanza simile à i terreni Kimmeridgiani in Sancerre è Chablis, è l'uva Silvaner è Riesling piantate nantu à questu terrenu anu ancu migliori risultati.
Sia a Franconia sia u Sancerre producenu eccellenti vini bianchi secchi, ma a percentuale di piantazione di Silvaner in Franconia hè assai inferiore à quella di u Sauvignon Blanc di Sancerre, chì rapprisenta solu cinque di e piantagioni di a regione. Müller-Thurgau hè una di e varietà d'uva più piantate in a regione.
I vini Silvaner sò generalmente leggeri è faciuli da beie, dolci è adatti per l'abbinamentu di i piatti, ma i vini Silvaner di Franconia sò più di què, ricchi è cuntenuti, fermi è putenti, cù sapori terrosi è minerali, è una forte capacità d'invecchiamento. U rè indiscussu di a regione francone. A prima volta chì aghju bevutu u Silvaner di Franken à a fiera di quell'annu, mi ne sò innamuratu à prima vista è ùn l'aghju mai scurdatu, ma raramente l'aghju vistu di novu. Si dice chì i vini franconi ùn sò micca assai esportati è sò principalmente cunsumati lucalmente.
Tuttavia, a cosa più impressiunante in a regione francone hè u Bocksbeutel. L'origine di sta buttiglia oblata à collu cortu hè incerta. Certi dicenu chì sta forma di buttiglia vene da a brocca di u pastore lucale. Ùn hà paura ch'ella si rotuli è sparisca per terra. Ci hè ancu un dettu chì a buttiglia panciata hè stata inventata da missionarii chì viaghjavanu spessu per facilità l'imballaggio di vinu è libri. Tuttu pare ragiunevule.
U rosé portughese Mateus, chì si vende assai, hè ancu di sta forma particulare di buttiglia. U vinu rosé pare bellu in una buttiglia trasparente, mentre chì a buttiglia panciata di Franken hè di solitu un verde o marrone assai rusticu è praticu.
Data di publicazione: 28 d'aprile di u 2023