• lista1

Cumu apre u vinu rossu cù un cavatappi?

Per i vini tranquilli generali, cum'è u rossu seccu, u biancu seccu, u rosé, ecc., i passi per apre a buttiglia sò i seguenti:

1. Prima pulite a buttiglia, è dopu aduprate u cultellu nantu à u cavatappi per disegnà un cerchju sottu à l'anellu antiperdita (a parte sporgente in forma di cerchju di a bocca di a buttiglia) per taglià u sigillu di a buttiglia. Ricurdatevi di ùn girà a buttiglia.

2. Asciugate a bocca di a buttiglia cù un pannu o un asciugamanu di carta, è dopu inserite a punta di a coclea di u cavatappi verticalmente in u centru di u tappu (se u trapano hè storto, u tappu hè faciule da caccià), girate lentamente in sensu orariu per perforà u tappu inseritu.

3. Tene a bocca di a buttiglia cù una staffa à una estremità, tira l'altra estremità di u cavatappi è tira fora u tappu in modu stabile è delicatu.

4. Fermatevi quandu sentite chì u tappu hè vicinu à esse cacciatu, tenete u tappu cù a manu, scuzzulatelu o giratelu delicatamente, è cacciate u tappu in modu signorile.

Per i vini spumanti, cum'è u Champagne, a prucedura per apre una buttiglia hè a seguente:

1. Tene u fondu di u collu di a buttiglia cù a manu manca, inclinate a bocca di a buttiglia versu l'esternu à 15 gradi, cacciate u sigillu di piombu di a bocca di a buttiglia cù a manu diritta, è svitate pianu pianu u filu à a serratura di a manica di maglia metallica.

2. Per impedisce chì u tappu voli fora per via di a pressione di l'aria, copritelu cù una salvietta mentre u premete cù e mani. Sostenendu u fondu di a buttiglia cù l'altra manu, girate pianu pianu u tappu. A buttiglia di vinu pò esse tenuta un pocu più bassa, ciò chì serà più stabile.

3. Sè avete a sensazione chì u tappu hè vicinu à esse spintu versu a bocca di a buttiglia, basta à spinghje ligeramente a testa di u tappu per creà un spaziu, in modu chì u diossidu di carbonu in a buttiglia possi esse liberatu fora di a buttiglia pocu à pocu, è dopu tirate fora u tappu pianu pianu. Ùn fate micca troppu rumore.

cavatappi1

Data di publicazione: 20 d'aprile di u 2023