Per i vini fermi generali, cum'è rossu seccu, biancu seccu, rosé, etc., i passi per apre a buttiglia sò i seguenti:
1. Pulisce a buttiglia prima, è poi aduprate u cuteddu nantu à u cavatappi per disegnà un cercolu sottu à l'anellu a prova di perdite (a parte di u circhiu protruding di a bocca di l'buttiglia) per taglià u sigellu di l'buttiglia. Ricurdate micca di vultà a buttiglia.
2. Asciugà a bocca di l'buttiglia cun un pannu o una spugna di carta, è poi inserisci a punta di l'auger di u cavatappi verticalmente in u centru di u sugheru (se u trapanu hè stortu, u sugheru hè faciule da esse tiratu), girate lentamente in senso orariu per trapanu in u sugheru inseritu.
3. Mantene a bocca di l'buttiglia cù un bracket à una estremità, tira l'altru finale di u cavatappi, è caccià u cork fermamente è delicatamente.
4. Ferma quandu si sente chì u sugheru hè vicinu à esse tiratu fora, tene u sugheru cù a manu, scuzzulate o girate delicatamente, è caccià u cork in una manera gentile.
Per i vini spumanti, cum'è Champagne, a prucedura per apre una buttiglia hè a siguenti:
1. Mantene u fondu di u collu di l'buttiglia cù a manu manca, inclina a bocca di l'buttiglia versu l'esterno à 15 gradi, sguassate u sigillo di piombo di a bocca di l'buttiglia cù a manu diritta, è lentamente svitate u filu à a serratura di a manica di rete di filu.
2. Per impediscenu chì u cork vola fora per via di a pressione di l'aria, copre cù un napkin mentre pressu cù e vostre mani. Sostenendu u fondu di a buttiglia cù l'altra manu, gira lentamente u cork. A buttiglia di vinu pò esse tenuta un pocu più bassu, chì serà più stabile.
3. Se sente chì u sugheru hè vicinu à esse imbuttatu à a bocca di l'buttiglia, basta à spinghje a testa di u cork ligeramente per creà una lacuna, perchè u diossidu di carbonu in a buttiglia pò esse liberatu da a buttiglia pocu à pocu. pocu, è poi tranquillamente Tira fora u sugheru. Ùn fate micca troppu rumore.
Postu tempu: Apr-20-2023