In un ghjornu assulanatu assai tempu fà, una grande nave mercantile fenicia ghjunse à a bocca di u fiumu Belus nantu à a costa di u Mari Mediterraniu. U bastimentu era carricu cù parechji cristalli di soda naturali. Per a regularità di u flussu di u mare quì, l'equipaggiu ùn era micca sicuru. Maestria. U battellu s'hè incagliatu quandu hè ghjuntu à una bella sandbar micca luntanu da a bocca di u fiume.
I Fenici chì eranu intrappulati nantu à a barca simpricamente saltavanu da una grande barca è corse à sta bella sandbar. U sandbar hè chinu di sabbia fina è fina, ma ùn sò micca rocci chì ponu sustene a pignatta. Qualchissia di colpu si ricurdò di u soda di cristalli naturali nantu à a barca, cusì tutti anu travagliatu inseme, trasfirìu decine di pezzi per custruisce a pignatta, è poi stallate u legnu per brusgià S'arrizzavanu. U pranzu era prestu prestu. Quandu anu imballatu i piatti è si preparanu à vultà à u battellu, scupertu di colpu un fenomenu maravigliu: aghju vistu qualcosa chì brillava è brillava nantu à a sabbia sottu a pignatta, chì era assai cute. Tutti ùn sapianu micca questu. Cosa hè, pensu chì aghju trovu un tesoru, cusì l'aghju messu. In fattu, quandu u focu era coccia, u bloccu di soda chì sustene a pignata hà reagitu chimicamente cù a sabbia di quartz in terra à alta temperatura, furmendu u vetru.
Dopu chì i sàvii Fenici anu scupertu stu sicretu per accidenti, anu amparatu rapidamente cumu fà. Prima si misturanu a sabbia di quartz è a soda naturale inseme, poi i funnu in un furnace speciale, è poi facianu u vetru in grandezza grande. Picculi perle di vetru. Sti belli perle eranu rapidamente populari cù i stranieri, è certi ricchi anu ancu scambiatu per l'oru è i ghjuvelli, è i Fenici anu fattu una fortuna.
In fatti, i Mesopotamiani pruducianu vetru simplici in u 2000 aC, è i veri vetru apparsu in Egittu in u 1500 aC. Da u IXu seculu aC, a fabricazione di vetru hè prusperu ghjornu per ghjornu. Prima di u VI seculu dC, ci eranu fabbriche di vetru in Rodi è Cipru. A cità d'Alessandria, custruita in u 332 aC, era una cità impurtante per a pruduzzioni di vetru à quellu tempu.
Da u 7u seculu dC, certi paesi arabi cum'è Mesopotamia, Persia, Egittu è Siria fiuriscenu ancu in a fabricazione di vetru. Puderanu usà vetru chjaru o vitru macchiatu per fà lampi di moschea.
In Auropa, a fabricazione di vetru apparsu relativamente tardi. Nanzu à u 18u seculu, l'Europeani compru vetru d'alta qualità da Venezia. Sta situazione hè diventata megliu cù u 18u seculu European Ravenscroft hà inventatu un trasparente U vetru d'aluminiu hà cambiatu gradualmente, è l'industria di a pruduzzioni di vetru fiurisce in Europa.
Tempu di Postu: Apr-01-2023