U decanter hè un strumentu affilatu per beie vinu. Pò micca solu fà chì u vinu mustri rapidamente a so brillantezza, ma ancu aiutà à caccià i residui invechjati in u vinu.
U puntu principale di l'usu di a caraffa per svegliarsi hè di pruvà à mantene u gocciu versatu, in modu chì u vinu è l'aria possinu esse in cuntattu à u più grande gradu.
1. Decanteri di vinu fatti di diversi materiali
(1) vetru
U materiale di u decanter hè ancu assai impurtante per u vinu rossu. A maiò parte di i decanter sò fatti di vetru.
Tuttavia, ùn importa micca u materiale di quale hè fattu, a so trasparenza deve esse alta, chì hè a cosa più impurtante. S'ellu ci sò altri mudelli nantu à u pianeta, serà difficiule d'osservà a chiarezza di u vinu.
(2) cristallu
Parechji pruduttori di marche di alta gamma utilizanu cristallu o cristallu di piombu per fà decanter, benintesa, u cuntenutu di piombu hè assai chjucu.
In più di esse adupratu per sbulicà l'alcol, questu decanter pò ancu esse adupratu cum'è decorazione di a casa, perchè hà un aspettu elegante è pienu di culori artistici, cum'è un'opera d'arte fatta à manu.
Ch'elli sianu usati in casa o à un banchettu d'affari, i decanter di cristallu ponu facilmente tene l'occasione.
2. Diverse forme di decanter
(1) Tipu ordinariu
Stu tipu di decanter hè u più cumunu. In generale, a zona inferiore hè grande, u collu hè strettu è longu, è l'entrata hè più larga chè u collu, ciò chì hè assai cunveniente per versà è versà u vinu.
(2) Tipu di cignu
A caraffa in forma di cignu hè un pocu più bella chè a precedente, è u vinu pò entre da una bocca è sorte da l'altra. Ch'ella sia versata o versata, ùn hè micca faciule di versà.
(3) Tipu di radica d'uva
U scultore francese hà imitatu e radiche di l'uva per cuncepisce una caraffa. In poche parole, hè una piccula provetta cunnessa trà di elle. U vinu rossu hè tortu è giratu dentru, è l'innuvazione suscita ancu a tradizione.
(4) tipu d'anatra
A bocca di a buttiglia ùn hè micca in u centru, ma di latu. A forma di a buttiglia hè cumposta da dui trianguli, affinchì a zona di cuntattu trà u vinu rossu è l'aria possi esse più grande per via di l'inclinazione. Inoltre, u disignu di stu corpu di buttiglia pò permette à l'impurità di sedimentassi più rapidamente (u sedimentu si depositerà in fondu à a buttiglia decanter), è impedisce chì u sedimentu sia scuzzulatu quandu si versa u vinu.
(5) Dragone di Cristallu
A Cina è parechji paesi asiatichi preferiscenu a cultura totemica di u "dragone", è anu cuncipitu apposta una caraffa in forma di dragone per questu scopu, affinchì possiate apprezzalla è ghjucà cun ella mentre gustate un vinu bonu.
(6) Altri
Ci sò ancu altri decanteri di forma strana cum'è a culomba bianca, u serpente, a lumaca, l'arpa, a cravatta nera, ecc.
A ghjente aghjusta ogni tipu di fantasia à u disignu di i decanter, ciò chì dà nascita à parechji decanter cù diverse forme è pieni di sensu artisticu.
3. Scelta di decanter
A lunghezza è u diametru di u decanter influenzanu direttamente a dimensione di a zona di cuntattu trà u vinu è l'aria, affettendu cusì u gradu d'ossidazione di u vinu, è determinendu dopu a ricchezza di l'odore di u vinu.
Dunque, hè assai impurtante di sceglie un decanter adattatu.
In generale, i vinu ghjovanu ponu sceglie un decanter relativamente pianu, perchè u decanter pianu hà una panza larga, chì aiuta u vinu à ossidà si.
Per i vini vechji è fragili, pudete sceglie una caraffa cù un diametru più chjucu, preferibilmente cù un tappu, chì pò impedisce l'ossidazione eccessiva di u vinu è accelerà l'invecchiamentu.
Inoltre, si deve nutà chì hè megliu sceglie una caraffa chì sia faciule da pulisce.
Data di publicazione: 19 di maghju 2023